Management

Nemate gostiju? Otkrijte zašto i kako popuniti smještaj iduće sezone!

12 srpnja, 2024.

Sezona je u punom jeku, ali vaši smještajni kapaciteti ostaju prazni u tjednima koji su prethodnih godina uvijek bili popunjeni? Mediji izvještavaju o rekordnim brojkama noćenja, a vi gledate svoj kalendar koji se zeleni od slobodnih dana. Možda je vaša prva pomisao da agencija ne obavlja svoj posao i da vas nije dovoljno promovirala. Međutim, stvarnost je mnogo složenija.

Vaša popunjenost je rezultat politike cijena i otvorenih kalendara koju ste postavili lani u studenom ili prosincu i vašeg reagiranja u ožujku. Ukoliko niste bili fleksibilni i prilagodili se na vrijeme uvjetima na tržištu, čekajući da se rezervacije same od sebe pojave, rezultat je poražavajući.

Lažu li brojke o popunjenosti smještaja?

Prvi podaci e-Visitora su obećavajući, bilježi se 28% više noćenja u svibnju. Mediji objavljuju naslove o obećavajućoj rekordnoj sezoni, ali stvarnost nema veze s tim statistikama. Statistika e-Visitora ne izvještava koliko je ostalo praznih smještajnih kapaciteta ili koliko je više ležajeva u ponudi nego prethodne godine. Hrvatska obala postala je veliko gradilište, gdje kuće za odmor s bazenom niču jedna do druge. Broj novosagrađenih objekata za odmor veći je od rasta broja dolazaka turista. Ponuda premašuje potražnju, te bez obzira na povećan dolazak turista, nemamo dovoljno gostiju koji će popuniti sav smještaj u ponudi.

Ne smijemo zanemariti ni činjenicu da još uvijek postoji dio iznajmljivača koji nije kategorizirao smještaj i prolazi ispod radara e-Visitora i njegovih statistika. Uvid u stvarnu situaciju oko popunjenosti smještaja teško možemo iščitati iz državnih statistika.

Zašto je lipanj podbacio?

Njemački praznici u svibnju 2024., poput Duhova i Tijelova, značajno su doprinijeli izvrsnim rezultatima dolazaka za taj mjesec, naspram prošle godine, kad je Tijelovo bilo u lipnju, a Duhovo na samom kraju svibnja. Ove godine, njemački turisti su iskoristili priliku za odmor upravo u svibnju.

Jedan od ključnih razloga za slabije rezultate u lipnju je i Europsko nogometno prvenstvo. Njemački turisti, koji inače posjećuju Hrvatsku, odlučili su svoj godišnji odmor ili budžet iskoristiti za jedinstvenu priliku gledanja prvenstva u svojoj državi kao domaćinu. To im ne možemo zamjeriti. Dokaz je da su riječi „ulaznice“ i „fun zone“ posljednja dva mjeseca na vrhu Google pretraživanja. Ova situacija značajno je utjecala na smanjenje broja posjetitelja u lipnju.

Prve statistike u lipnju govore da se apartmanski smještaj bolje puni nego kuće za odmor. To nam pokazuje da se traži ekonomičniji smještaj i da su potrošačke navike naših gostiju promijenjene.

Što nas čeka u srpnju i kolovozu?

Prema podacima Booking.com-a prikupljenim krajem lipnja, u kolovozu je više od dva tjedna slobodnih preko 1800 kuća i apartmana. Vjerujemo da će se dio tih smještaja popuniti last-minute, nakon što završi nogometno prvenstvo. Ali teško je vjerovati da će se svi smještaji uspješno rezervirati. Ako ste jedan od njih, nastavite čitati kako biste saznali što možete prilagoditi iduće godine kako biste ostvarili maksimalnu popunjenost s obzirom na svoju konkurenciju.

Kako popuniti smještaj iduće godine?

Da biste osigurali bolju popunjenost iduće sezone, morate se prilagoditi novim tržišnim uvjetima. U novom blogu Promijenite pristup iznajmljivanja: Koraci za uspješnu sezonu, detaljno obrađujemo kako optimalno postaviti cijene, upravljati popustima i otkazima rezervacija, te prilagoditi sezone na način koji će vam pomoći da bolje popunite svoj smještaj.


Ukoliko imate kuću za odmor i smatrate da je postavljanje kalendara i cijena prezahtjevan posao ili nemate vremena tome se posvetiti, slobodno nam se obratite. Mi ćemo taj posao odraditi umjesto vas i dodati vas u naš portfolio kuća za odmor. Obratite nam se na majda@mayren.hr ili posjetite stranicu mayren.hr.